Samochody

Wady i usterki Peugeot 5008 1.6 HDI: co warto wiedzieć przed zakupem?

Florencja Kubiak31 sierpnia 20246 min
Wady i usterki Peugeot 5008 1.6 HDI: co warto wiedzieć przed zakupem?

Peugeot 5008 1.6 HDI wady są czymś, o czym powinien wiedzieć każdy potencjalny nabywca tego popularnego modelu samochodu rodzinnego. Ten silnik diesla, choć mocny i ekonomiczny, może przysparzać sporo kłopotów, które znacząco wpłyną na komfort codziennej eksploatacji. Dlatego warto poznać możliwe problemy związane z tą jednostką napędową, układem hamulcowym, elektryką, wnętrzem oraz nadwoziem, aby móc świadomie podjąć decyzję o zakupie.

Kluczowe wnioski:
  • Jednym z najczęstszych problemów silnika 1.6 HDI jest osadzanie się sadzy w układzie wydechowym, co prowadzi do awarii filtra cząstek stałych.
  • Układ hamulcowy Peugeota 5008 ma tendencję do szybkiego zużywania się klocków oraz tarcz hamulcowych, wymagając częstszych napraw.
  • Drobne usterki elektryczne, jak np. problemy z obsługą multimediów czy nieprawidłowe działanie czujników, są powszechne w tym modelu.
  • Wnętrze ma skłonność do szybkiego przetarcia tapicerki oraz łatwego zarysowania plastików.
  • Nadwozie może być narażone na korozję, a lakier ma tendencję do tracenia połysku i matowienia.

Typowe problemy z napędem Peugeot 5008 1.6 HDI

Silnik diesla 1.6 HDI obecny w Peugeot 5008 uchodzi za jedną z najsłabszych jednostek napędowych w tym modelu. Pomimo stosunkowo dobrej mocy i przyzwoitej ekonomiczności, wykazuje on dość poważne wady konstrukcyjne, które mogą dać o sobie znać po kilku latach eksploatacji.

Jedną z głównych bolączek jest osadzanie się sadzy w układzie wydechowym, co prowadzi do zapychania się i przedwczesnej awarii filtra cząstek stałych (FAP). Usterka ta może być bardzo kosztowna w naprawie, łącznie z koniecznością wymiany całego układu wydechowego.

Innym często występującym problemem są przedwczesne zużywanie się komponentów silnika, takich jak łożyska, panewki czy wałek rozrządu. Wiąże się to z wysokimi kosztami generalnego remontu jednostki napędowej, a czasem wręcz wskazuje na potrzebę całkowitej wymiany na nowy silnik.

Warto wspomnieć również o częstych awariach turbosprężarki, zwłaszcza w przypadku zaniedbania właściwej eksploatacji i regularnych wymian oleju oraz filtrów. Koszt regeneracji turbiny to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych.

Najczęstsze usterki układu hamulcowego Peugeot 5008 1.6 HDI

Układ hamulcowy w Peugeot 5008 z silnikiem 1.6 HDI nie należy do najbardziej wytrzymałych. Częstym problemem jest szybkie zużywanie się klocków oraz tarcz hamulcowych, co wymaga regularnej wymiany tych elementów.

Ponadto w niektórych egzemplarzach występują problemy z hamulcem ręcznym, który może się zacierać lub nie działać prawidłowo. Nierzadko konieczna jest też wymiana zużytych linek oraz szczęk hamulca ręcznego.

Dość powszechne są też usterki związane z zaworem podciśnienia w układzie hamulcowym, a także z cylinderkami hamulcowymi. Elementy te po kilku latach eksploatacji wymagają regeneracji lub wymiany na nowe.

  • Szybko zużywające się klocki i tarcze hamulcowe
  • Problemy z hamulcem ręcznym
  • Awarie zaworu podciśnienia oraz cylinderków
  • Konieczność częstych napraw układu hamulcowego

Czytaj więcej: Ford Kuga 2.0 TDCI 4x4: Opinie i porady

Potencjalne problemy z układem elektrycznym Peugeot 5008 1.6 HDI

Mimo że Peugeot 5008 to stosunkowo nowy model, w samochodach z roczników produkcji 2009-2012 często pojawiają się różnego rodzaju usterki elektryczne i elektroniczne. Najczęściej dotyczą one systemów komputerowych oraz elementów wspomagających obsługę pojazdu.

Częstym problemem jest nieprawidłowe działanie systemu multimedialnego. Zdarzają się zacięcia, restartowanie się systemu czy całkowita awaria. Ponadto użytkownicy narzekają na niedogodności z działaniem czujników cofania, systemem wspomagania parkowania czy obsługą klimatyzacji.

W niektórych egzemplarzach dochodzi do usterek elektrycznie sterowanych szyb, a także problemów z układem oświetlenia zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Sprzężenie kilku takich awarii może znacznie utrudniać jazdę oraz korzystanie z udogodnień oferowanych przez samochód.

Z reguły usterki te nie zagrażają bezpieczeństwu, ale generują spore koszty związane z potrzebą częstej naprawy i diagnostyki. W najgorszym przypadku konieczna jest wymiana całego modułu lub systemu komputerowego, co znacznie podwyższa rachunki serwisowe.

Wady i usterki wnętrza Peugeot 5008 1.6 HDI

Wnętrze Peugeota 5008 z silnikiem 1.6 HDI nie jest pozbawione pewnych wad i niedogodności. Jedną z częściej występujących bolączek jest szybkie przetarcie tapicerki foteli, zwłaszcza w miejscach najbardziej narażonych na ścieranie.

Podobnym problemem jest łatwe rysowanie oraz matowienie plastikowych elementów wykończeniowych. Dotyczy to przede wszystkim deski rozdzielczej, ale również paneli drzwiowych oraz tunelu środkowego. Już po kilku latach intensywnej eksploatacji wnętrze zaczyna wyglądać na mocno wyeksploatowane.

Część użytkowników skarży się również na niedogodności związane z obsługą niektórych przełączników, zwłaszcza tych umieszczonych na kierownicy. Połączone jest to często z niedopracowaniem oprogramowania sterującego wieloma funkcjami pojazdu.

Na koniec warto wspomnieć o dość wysokich cenach oryginalnych części zamiennych do wnętrza. Regeneracja lub wymiana tapicerki, paneli czy innych elementów może okazać się bardzo kosztowna.

Kłopoty z nadwoziem i lakierem Peugeot 5008 1.6 HDI

Choć Peugeot 5008 to stosunkowo nowy model, w niektórych egzemplarzach można już zaobserwować problemy z nadwoziem i powłoką lakierniczą. Dotyczy to zwłaszcza samochodów z roczników 2009-2012.

Sporą wadą jest skłonność do korozji niektórych newralgicznych miejsc nadwozia, jak na przykład nadkola, progi czy okolice klapy bagażnika. Proces korozyjny przyspiesza często brak regularnej konserwacji antykorozyjnej oraz odpowiedniej pielęgnacji lakieru.

  • Wysoka skłonność do korozji w newralgicznych miejscach
  • Szybkie matowienie i tracenie połysku przez lakier
  • Łatwość powstawania rys i odprysków na karoserii
  • Konieczność regularnej konserwacji i specjalistycznej pielęgnacji

Podsumowanie

Z powyższego materiału wynika jasno, że Peugeot 5008 1.6 HDI nie należy do modeli wolnych od usterek i wad eksploatacyjnych. Przyszli nabywcy muszą liczyć się z wysokim ryzykiem wystąpienia różnego rodzaju problemów, zwłaszcza ze strony silnika i napędu. Częste są awarie turbosprężarki, filtra cząstek stałych czy przedwczesne zużycie kluczowych komponentów.

Oprócz tego Peugeot 5008 2.0 HDI usterki może sprawiać w zakresie układu hamulcowego, elektryki, wnętrza i nadwozia. Konieczne są regularne i kosztowne naprawy, by utrzymać ten model w należytym stanie technicznym. Jednakże dla niektórych nabywców wady te mogą okazać się do zaakceptowania w zamian za dobre osiągi, przestronność i praktyczność tego auta rodzinnego.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Szwecja rejestracja | Szwedzkie tablice rejestracyjne online
  2. Wymiana sprzęgła w Nissan Almera - poznaj realne koszty i ceny w 2024
  3. Informacje w dowodzie rejestracyjnym: co się w nim znajduje?
  4. Ford Kuga – dane techniczne i co jeszcze musisz wiedzieć przed zakup
  5. Zakup używanego samochodu - na co zwrócić uwagę wybierając auto?
Autor Florencja Kubiak
Florencja Kubiak

Jestem instruktorką jazdy. Dzielę się wiedzą jak bezpiecznie i ekonomicznie jeździć samochodem. Omawiam przepisy ruchu drogowego i udzielam porad, jak zdać egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły