Samochody

VW Golf 7 - jaki silnik wybrać? Wybór odpowiedniego silnika do Golfa 7

Radosław Witkowski1 sierpnia 20246 min
VW Golf 7 - jaki silnik wybrać? Wybór odpowiedniego silnika do Golfa 7

Golf 7 silnik wybór to kluczowa decyzja, jeśli planujesz kupić ten kultowy samochód Volkswagena. Od silnika zależy bowiem osiągi auta, jego ekonomia i koszty eksploatacji. W tym obszernym poradniku dogłębnie przeanalizujemy wszystkie dostępne opcje silnikowe w Golfie 7, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne oraz hybrydowe, abyś mógł wybrać jednostkę napędową najlepiej dopasowaną do swoich potrzeb i preferencji.

Kluczowe wnioski
  • Silnik 1.6 TDI to ekonomiczny wybór dla kierowców pokonujących długie dystanse. Zapewnia dobre przyspieszenie i niskie zużycie paliwa.
  • Gdy priorytetem są oszczędności, warto rozważyć podstawowe benzynowe silniki trzycylindrowe 1.0 TSI i 1.2 TSI.
  • Kierowcy ceniący sobie dynamikę i osiągi powinni zwrócić uwagę na 2.0 TSI o mocy 220-300 KM.
  • Opcje hybrydowe i elektryczne Golfa 7 stanowią ekologiczny wybór, choć ich zasięg i ceny są ograniczone.
  • Nasz przegląd pomoże Ci wybrać optymalny silnik Golfa pod kątem osiągów, kosztów paliwa i eksploatacji oraz preferencji stylu jazdy.

Tanie i ekonomiczne silniki benzynowe w wersjach 1.2 TSI

Jednym z najatrakcyjniejszych wyborów dla miłośników golf 7 jaki silnik wybrać są tanie i ekonomiczne silniki benzynowe. Podstawowa jednostka 1.2 TSI to najmniejszy z oferowanych silników w Golfie 7, który jednak nie oznacza słabych osiągów. Trzycylindrowa konstrukcja zapewnia przyzwoite 105 KM i 175 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przy niskiej masie pojazdu gwarantuje sprawne przyspieszenie i dobre właściwości jezdne w mieście.

Silnik 1.2 TSI jest również niezwykle oszczędny – średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to zaledwie 4,9 l/100 km. To czyni go świetnym wyborem dla osób szukających niedrogiego auta miejskiego lub do spokojnej jazdy na dłuższych dystansach. Ponadto koszty eksploatacji i serwisowania niewielkiego trzycylindrowca są niższe niż większych jednostek.

Dla nieco bardziej wymagających kierowców Volkswagen oferuje również ekonomiczną opcję w postaci 1.4 TSI. Ten czterocylindrowy silnik rozwija 125 KM i 200 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na nieco lepsze przyspieszenie i elastyczność w ruchu miejskim przy zachowaniu rozsądnego zużycia paliwa na poziomie około 5,4 l/100 km.

Zarówno 1.2 TSI, jak i 1.4 TSI to świetne propozycje dla kierowców poszukujących golf plus jaki silnik wybrać, który będzie tani w eksploatacji, a jednocześnie zapewni wystarczającą dynamikę i radość z jazdy w warunkach miejskich. Wybór jednego z tych małych, oszczędnych silników pozwoli cieszyć się nowym Golfem 7 bez nadmiernych wydatków na paliwo.

Wybór silnika diesla w Golfie 7: mocne i oszczędne, np. 1.6 TDI

Choć silniki benzynowe są często wybierane ze względu na niższe koszty zakupu, to miłośnicy paliw wysokoprężnych również znajdą w Golfie 7 kilka ciekawych propozycji silnikowych. Wśród nich prym wiedzie popularna jednostka 1.6 TDI – czterocylindrowy diesel o mocy 115 KM i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm.

Właśnie wysoki moment obrotowy sprawia, że 1.6 TDI w Golfie 7 zapewnia mocne przyspieszenie już od najniższych obrotów, co przekłada się na zwinne rozpędzanie na miejskich ulicach oraz komfortowe wyprzedzanie na otwartej drodze. Pomimo relatywnie niewielkiej pojemności skokowej, silnik okazuje się całkiem żwawy i nadaje Golfowi wystarczająco sportowego charakteru.

  • Prawdziwą zaletą 1.6 TDI jest jednak nieprzeciętna oszczędność paliwa – średnie zużycie na poziomie około 4 l/100 km w cyklu mieszanym stawia go w czołówce najbardziej ekonomicznych silników w Golfie 7.
  • To sprawia, że jest to doskonały wybór na tor lub długie trasy, pozwalający na pokonanie setek kilometrów bez częstych postojów na stacjach paliw.

Kolejną opcją wartą rozważenia jest mocniejszy diesel 2.0 TDI rozwijający 150 KM i potężny moment obrotowy 340 Nm. Zapewnia on jeszcze lepszą dynamikę i doskonale współgra z opcjonalną przekładnią dwusprzęgłową DSG. Oczywiście zużycie paliwa nieco rośnie, ale nadal utrzymuje się na atrakcyjnym poziomie ok. 4,5 l/100 km.

Zwolennicy silników wysokoprężnych w Golfie 7 mają zatem do wyboru całą gamę jednostek o różnych osiągach i poziomach oszczędności, co pozwala dobrać odpowiednią opcję zarówno do jazdy codziennej, jak i bardziej sportowej eksploatacji na drodze.

Wady i zalety różnych silników w Golfie 7: porównanie osiągów i kosztów

Aby pomóc Ci podjąć decyzję, wartym omówienia jest zestawienie najważniejszych zalet i wad poszczególnych rodzajów silników dostępnych w Golfie 7. Przyjrzyjmy się zatem osiągom, kosztom eksploatacji i innym kluczowym kwestiom, które mogą mieć wpływ na golf 7 jaki silnik wybrać.

  • Małe silniki benzynowe 1.2 TSI i 1.4 TSI zapewniają doskonałą ekonomię paliwa przy dogodnych cenach zakupu, ale oferują ograniczoną moc i przyspieszenie.
  • Większe benzynowe jednostki 1.8 TSI i 2.0 TSI gwarantują znakomite osiągi i dynamiczne właściwości jezdne, ale są znacznie mniej oszczędne i droższe w zakupie oraz serwisowaniu.

Z kolei wybór silnika diesla oznacza ponadprzeciętną trwałość i możliwość pokonywania dużych dystansów przy niskim zużyciu paliwa. Słabą stroną jest wyższy koszt zakupu oraz potencjalna konieczność częstszych regeneracji filtrów cząstek stałych w warunkach miejskich. Silniki wysokoprężne są też nieco głośniejsze od jednostek benzynowych.

Osobną kategorią są wersje hybrydowe i w pełni elektryczne, które oferują zeroemisyjną jazdę i minimalne koszty paliwa, ale nadal borykają się z ograniczonym zasięgiem i wysokimi cenami. Mogą być jednak dobrym wyborem dla osób planujących głównie jazdę po mieście.

Czytaj więcej: Najlepsze polskie marki samochodów - Wyjątkowe pojazdy polskiej produkcji

Przegląd najlepszych silników w Golfie 7: gama od benzynowych po diesle

Podsumowując nasz przegląd jednostek napędowych w Golfie 7, warto zestawić ze sobą najpopularniejsze opcje benzynowe i wysokoprężne, aby ułatwić Ci golf plus jaki silnik wybrać. Oto krótka charakterystyka najciekawszych propozycji silnikowych w tym modelu Volkswagena:

1.2 TSI (105 KM) – podstawowy, ekonomiczny i tani w eksploatacji trzycylindrowiec. Dobry wybór na miasto lub spokojną jazdę, choć o ograniczonych osiągach.

Wybór optymalnego silnika do Golfa 7 ma kluczowe znaczenie

Decyzja o tym, golf 7 jaki silnik wybrać, zdecydowanie nie jest prosta. W gamie jednostek napędowych znajdziesz zarówno ekonomiczne małolitrażowe benzynki, jak i oszczędne diesle, a nawet hybrydy. Każda z opcji ma swoje zalety i wady, do których należy się dobrze przyglądnąć, aby dokonać najlepszego wyboru dla swoich potrzeb.

Jeśli szukasz kompromisu między osiągami a kosztami eksploatacji, dobrym rozwiązaniem może być golf plus jaki silnik wybrać w postaci 1.6 TDI. Ta wysokoprężna jednostka łączy przyzwoitą dynamikę z bardzo niskim zużyciem paliwa. Warto również przyjrzeć się benzynowym silnikom 1.2 TSI i 1.4 TSI, które zaskakująco dobrze łączą walory ekonomiczne z zadowalającymi parametrami.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Szwecja rejestracja | Szwedzkie tablice rejestracyjne online
  2. Uprawnienia kategorii B w prawie jazdy: co możesz prowadzić?
  3. Ford Kuga – dane techniczne i co jeszcze musisz wiedzieć przed zakup
  4. Zakup używanego samochodu - na co zwrócić uwagę wybierając auto?
  5. Pasek klinowy a rozrząd: poznaj różnice i zasady działania
Autor Radosław Witkowski
Radosław Witkowski

Jestem doradcą w salonach samochodowych. Doradzam klientom przy wyborze odpowiedniego modelu auta, koloru, wyposażenia. Dzielę się też moją wiedzą na temat nowych technologii stosowanych w najnowszych modelach samochodów.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły