Sprzęgło w Audi A4 B5 1.8 to kluczowy element układu napędowego, produkowany w latach 1994-2000. Model ten wymaga specjalistycznego sprzęgła dostosowanego do silnika o mocy 125 KM. Konstrukcja opiera się na kole dwumasowym o średnicy 228 mm.
Na rynku dostępne są różne zestawy sprzęgła. Najpopularniejsze pochodzą od renomowanych producentów jak VALEO i SACHS. Komplety zawierają wszystkie niezbędne elementy do profesjonalnej wymiany.
Najważniejsze informacje:- Sprzęgło jest typu dwumasowego z 23 zębami
- Dostępne są trzy główne zestawy: VALEO, SACHS Performance i Autodoc
- Średnia cena kompletu to około 2500 zł
- Wymiana wymaga specjalistycznych narzędzi i wiedzy
- Części można kupić w sklepach internetowych i stacjonarnych
- Montaż powinien być wykonany przez profesjonalnego mechanika
Specyfikacja techniczna sprzęgła Audi A4 B5 1.8
Sprzęgło do Audi A4 B5 1.8 to kluczowy element układu napędowego, zaprojektowany do modeli produkowanych w latach 1994-2000. System wykorzystuje zaawansowane koło dwumasowe, które skutecznie tłumi drgania silnika. Konstrukcja opiera się na precyzyjnie dobranej średnicy i liczbie zębów, co zapewnia optymalne przeniesienie mocy.
Mechanizm sprzęgła Audi A4 B5 współpracuje z silnikiem benzynowym o mocy 125 KM. Układ został wyposażony w tarczę dociskową z precyzyjnie dobranym momentem obrotowym. Całość tworzy zintegrowany system, który gwarantuje płynną zmianę biegów.
Średnica | 228 mm |
Typ sprzęgła | Dwumasowe |
Liczba zębów | 23 |
Moment obrotowy | 180 Nm |
Dostępne zestawy sprzęgieł na rynku
Do Audi A4 B5 1.8 dostępne są trzy główne zestawy sprzęgła: VALEO, SACHS Performance i Autodoc. Każdy zestaw zawiera komplet niezbędnych elementów do kompleksowej wymiany. Wybór konkretnego producenta zależy głównie od budżetu i preferencji dotyczących jakości wykonania.
Zestaw VALEO - parametry i zawartość
Komplet VALEO zawiera wysokiej jakości sprzęgło z kołem dwumasowym o średnicy 228 mm. W zestawie znajduje się również łożysko oporowe i tarcza sprzęgła.
Producent gwarantuje idealną współpracę wszystkich elementów zestawu. System został przetestowany pod kątem trwałości i niezawodności.
Zestaw SACHS Performance - specyfikacja
Sprzęgło SACHS Audi A4 B5 oferuje zwiększoną wytrzymałość i lepsze parametry pracy. Zestaw Performance zawiera wzmocnione elementy, które sprawdzą się podczas dynamicznej jazdy.
W komplecie znajduje się sportowe koło zamachowe o zoptymalizowanej masie. Całość została zaprojektowana z myślą o kierowcach oczekujących lepszych osiągów.
Czytaj więcej: Badanie czujnika ABS multimetrem - krok po kroku dla zmotoryzowanych
Koszty związane z wymianą sprzęgła
Koszt wymiany sprzęgła Audi A4 B5 zależy od wybranego producenta i miejsca wykonania usługi. Sam zestaw sprzęgła do Audi A4 B5 1.8 to wydatek od 2000 do 3500 złotych. Całkowity koszt naprawy trzeba powiększyć o robociznę.
- Zestaw VALEO: 2506 zł
- Zestaw SACHS Performance: 2800 zł
- Zestaw Autodoc: 2100 zł
Koszt robocizny w profesjonalnym serwisie
Wymiana sprzęgła w autoryzowanym serwisie to koszt około 1000-1500 złotych. Cena może się różnić w zależności od regionu i zakresu dodatkowych prac.
W nieautoryzowanych warsztatach koszt robocizny jest niższy i wynosi 600-900 złotych. Warto jednak wybierać sprawdzone serwisy z doświadczeniem w naprawie Audi.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze sprzęgła?
Przy wyborze sprzęgła do Audi A4 B5 1.8 kluczowa jest zgodność parametrów technicznych. Średnica i liczba zębów muszą dokładnie odpowiadać specyfikacji producenta.
Warto zwrócić uwagę na pochodzenie części i kompletność zestawu. Renomowani producenci oferują wszystkie niezbędne elementy do montażu.
Istotna jest również gwarancja i dostępność części zamiennych. Warto wybierać zestawy od uznanych producentów, którzy zapewniają wsparcie techniczne.
Objawy zużycia sprzęgła w Audi A4 B5
Pierwsze symptomy zużycia sprzęgła w Audi A4 B5 to charakterystyczne szarpanie podczas ruszania. Może pojawić się również ślizganie sprzęgła przy większym obciążeniu. Wysoki pedał i trudności ze zmianą biegów to kolejne sygnały ostrzegawcze.
Niepokojące dźwięki podczas wciskania pedału sprzęgła często wskazują na uszkodzone łożysko oporowe. Charakterystyczny zapach spalenizny i wibracje podczas jazdy również świadczą o konieczności wymiany sprzęgła. Nie warto ignorować tych objawów.
- Szarpanie podczas ruszania
- Ślizganie sprzęgła przy przyspieszaniu
- Trudności ze zmianą biegów
- Niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów
- Zapach spalenizny podczas jazdy
Gdzie kupić oryginalne części?
Oryginalne sprzęgło do Audi A4 B5 można nabyć w autoryzowanych salonach Audi. Gwarantują one najwyższą jakość części i profesjonalne doradztwo techniczne.
Alternatywą są sklepy specjalizujące się w częściach do grupy VAG. Oferują one zarówno oryginalne części, jak i zamienniki renomowanych producentów.
Sklepy internetowe z częściami
Popularne platformy jak Autodoc, Sprzeglo24 czy OLX oferują szeroki wybór zestawów sprzęgła. Zakupy online pozwalają łatwo porównać ceny i specyfikacje techniczne. Warto zwrócić uwagę na opinie kupujących i gwarancję sprzedawcy.
Autoryzowane serwisy Audi
ASO gwarantuje oryginalność części i fachowe doradztwo techniczne. Każdy element posiada certyfikat jakości i pełną gwarancję producenta.
W autoryzowanych serwisach można liczyć na profesjonalną diagnostykę. Mechanicy pomogą dobrać odpowiedni zestaw sprzęgła do konkretnego modelu.
Proces wymiany sprzęgła
Wymiana sprzęgła w Audi A4 B5 wymaga specjalistycznych narzędzi i doświadczenia. Proces rozpoczyna się od demontażu skrzyni biegów.
Następnie wymieniane są wszystkie elementy zestawu sprzęgła. Szczególną uwagę należy zwrócić na prawidłowe wysprzęglenie i regulację.
Po montażu konieczne jest sprawdzenie działania układu. Mechanik powinien wykonać jazdę próbną i ostateczną regulację.
Szacowany czas naprawy
Profesjonalna wymiana sprzęgła Audi A4 B5 zajmuje około 6-8 godzin. Czas może się wydłużyć w przypadku konieczności wymiany dodatkowych elementów. Doświadczony mechanik zwykle kończy pracę w ciągu jednego dnia roboczego.
Kompleksowa wymiana sprzęgła - najważniejsze aspekty
Sprzęgło do Audi A4 B5 1.8 to element, który wymaga precyzyjnego doboru i profesjonalnego montażu. Kluczowe parametry to średnica 228 mm oraz 23-zębowe koło dwumasowe, które muszą być zgodne ze specyfikacją producenta.
Na rynku dostępne są trzy główne zestawy sprzęgła: VALEO (2506 zł), SACHS Performance (2800 zł) i Autodoc (2100 zł). Całkowity koszt wymiany sprzęgła, wraz z robocizną, wynosi od 2700 do 5000 złotych, w zależności od wybranego warsztatu i producenta części.
Proces wymiany zajmuje około 6-8 godzin i powinien być wykonany przez doświadczonego mechanika. Pierwsze objawy zużycia to szarpanie podczas ruszania, problemy ze zmianą biegów oraz charakterystyczny zapach spalenizny.