Samochody

Hyundai ix35 - opinie o dieslach 1.7 i 2.0 CRDi oraz czasie rozrządu

Dorian Nowak16 lipca 20246 min
Hyundai ix35 - opinie o dieslach 1.7 i 2.0 CRDi oraz czasie rozrządu

Hyundai ix35 1.7 CRDi opinie - jeśli rozważasz zakup tego kompaktowego SUV-a z silnikiem Diesla, ta analiza pomoże Ci podjąć właściwą decyzję. Przyjrzymy się doświadczeniom użytkowników z jednostkami 1.7 CRDi i 2.0 CRDi, ich oszczędności paliwa, osiągom, głośności pracy, a także omówimy problemy z łańcuchem rozrządu. Szczera ocena zalet i wad tych silników pozwoli Ci wybrać odpowiednią wersję ix35.

Kluczowe wnioski:
  • Silnik 1.7 CRDi jest uznawany za oszczędny, ale mniej dynamiczny od 2.0. Średnie spalanie w mieście to około 7 l/100 km.
  • Wersja 2.0 CRDi imponuje przyspieszeniem i rezerwą mocy, aczkolwiek jest głośniejsza i mniej ekonomiczna.
  • Największym zmartwieniem użytkowników są awarie łańcucha rozrządu w jednostkach 1.7 CRDi - często wymaga wymiany.
  • Silniki Diesla w ix35 zasługują na pozytywne opinie, choć warto liczyć się z kosztami napraw po przekroczeniu 150 tys. km.
  • Subiektywna ocena aut sprzed liftingu wskazuje na gorszą kulturę pracy silników w porównaniu z odświeżoną wersją.

Zużycie paliwa Hyundai ix35 1.7 CRDi - opinie użytkowników

Jedną z kluczowych kwestii przy wyborze samochodu z silnikiem Diesla jest zużycie paliwa. W przypadku kompaktowego SUV-a jakim jest Hyundai ix35, jednostka 1.7 CRDi zyskała opinię oszczędnej. Jak wynika z doświadczeń kierowców, średnie spalanie w mieście oscyluje w granicach 7 l/100 km. Oczywiście dużo zależy od stylu jazdy, jednak przy spokojnej jeździe bez agresywnego przyspieszania, można liczyć na zużycie rzędu 6-6,5 l na trasie podmiejskiej.

Co ważne, pod tym względem 1.7 CRDi wypada lepiej niż większa jednostka 2.0 CRDi. Różnica na korzyść mniejszego motoru jest zauważalna zwłaszcza w warunkach miejskich, gdzie słabsza moc nie jest aż tak przydatna. Użytkownicy zgodnie potwierdzają, że przy spokojnej jeździe po mieście, Hyundai ix35 1.7 CRDi opinie ma bardzo pozytywne pod kątem realnego spalania.

Oczywiście im bardziej dynamiczna jazda, tym różnice między wersjami się zacierają. Niemniej przy normalnej eksploatacji jako samochód rodzinny, 1.7 CRDi okazuje się zdecydowanie bardziej ekonomiczna niż większy silnik 2.0. To istotny atut tej jednostki napędowej w ix35.

  • Średnie spalanie Hyundai ix35 1.7 CRDi w mieście: około 7 l/100 km
  • Na trasie przy spokojnej jeździe można liczyć na ok. 5,5-6 l/100 km
  • Jednostka 2.0 CRDi spala więcej w cyklu miejskim, różnica maleje przy wyższych prędkościach
  • Kluczowym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa jest styl jazdy

Doświadczenia kierowców z jednostką 2.0 CRDi w ix35

Ci, którzy zdecydowali się na mocniejszą wersję 2.0 CRDi w Hyundai ix35, doceniają przede wszystkim jej lepsze osiągi. 184-konna odmiana rozpędza SUV-a do "setki" w nieco ponad 9 sekund, co w zupełności wystarcza nawet bardziej dynamicznym kierowcom. Dodatkowy zapas mocy przydaje się nie tylko przy przyspieszaniu, ale także wyprzedzaniu czy płynnym wchodzeniu na autostrady.

Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że pomimo lepszych parametrów, Hyundai ix35 2.0 CRDi nie dysponuje aż tak dużą rezerwą jak mogłoby się wydawać. Opinie użytkowników wskazują, że przy pełnym obciążeniu silnik pracuje bardzo głośno, a przyspieszenie nie jest wcale ekstremalne. W efekcie jadąc z pełnym obciążeniem, 2.0 CRDi nie zapewnia aż tak dużej przewagi nad oszczędniejszym 1.7.

Dodatkowym minusem są wyższe koszty eksploatacji. Wprawdzie Hyundai ix35 2.0 CRDi 184 km opinie dotyczące trwałości są pozytywne, ale spore zapotrzebowanie na paliwo znacząco podwyższa rachunki. Warto wziąć to pod uwagę przy wyborze wersji, szczególnie jeśli ix35 będzie głównie użytkowany w ruchu miejskim.

Podsumowanie:

  • Hyundai ix35 2.0 CRDi imponuje dobrymi osiągami, choć silnik jest głośny przy pełnym obciążeniu
  • Rezerwą mocy wystarcza dla większości kierowców, ale nie zapewnia ekstremalne przyspieszenie
  • 2.0 CRDi 136km opinie kierowców są pozytywne, ale wskazują na wyższe spalanie niż 1.7 CRDi
  • Większy silnik lepiej sprawdzi się dla bardziej dynamicznej jazdy i z obciążeniem

Czytaj więcej: Opony wzmacniane: co to znaczy i czy warto je kupić? Wyjaśniamy

Problemy z łańcuchem rozrządu Hyundai ix35 1.7 i 2.0 CRDi

Największą bolączką obu silników Diesla montowanych w Hyundai ix35 były awarie łańcucha rozrządu. Problem ten dotyczył zarówno 1.7 CRDi, jak i 2.0 CRDi, choć zdecydowanie częściej sygnalizowany był w przypadku mniejszej jednostki. Uszkodzenia łańcucha w ix35 1.7 CRDi pojawiały się zwykle po przebiegu 150-200 tys. km, natomiast w 2.0 CRDi nieco później, około 200-250 tys. km.

Przyczyn usterek rozrządu Hyundai ix35 2.0 CRDi było kilka - od osadzania się nagaru na łańcuchu po zużywanie się prowadnicy. Awaria była jednak dość poważna i uciążliwa w naprawie, gdyż wymiana wymagała zdjęcia głowicy silnika. Oznaczało to spory nakład pracy oraz koszty w serwisie.

Pomimo skali problemu i narażenia na wydatki, opinie wielu użytkowników były jednak dość pobłażliwe. Argumentowano, że przy tak dużych przebiegach, naprawa jest normalna i do zaakceptowania. Problemem był raczej brak wcześniejszych ostrzeżeń lub objawów poprzedzających awarię.

Opinie o osiągach silników 1.7 CRDi i 2.0 CRDi w ix35

Zdjęcie Hyundai ix35 - opinie o dieslach 1.7 i 2.0 CRDi oraz czasie rozrządu

Kwestia osiągów w przypadku kompaktowych SUV-ów nie jest kluczowa, jednak dla niektórych kierowców może mieć znaczenie. W Hyundai ix35 dostępne były dwie odmiany wysokoprężne - ekonomiczna 1.7 CRDi o mocy 116 KM oraz dynamiczniejsza 2.0 CRDi dysponująca 184 KM. Oba warianty miały swoich zwolenników i krytyków.

Podsumowanie

Silniki Diesla w Hyundai ix35 mają swoje zalety i wady. Mniejsza jednostka 1.7 CRDi zyskała bardzo pozytywne opinie kierowców pod kątem niskiego spalania i wystarczających osiągów. Stanowi rozsądny wybór dla osób ceniących sobie ekonomiczną eksploatację. Większy 2.0 CRDi 184 km to z kolei mocniejsza propozycja dla bardziej dynamicznych kierowców, choć kosztem wyższego zużycia paliwa.

Obydwie wersje borykały się z problemem z rozrządem Hyundai ix35 2.0 CRDi po dużych przebiegach. Ponadto Hyundai ix35 2.0 CRDi 136km opinie wskazują, że słabsza odmiana nie jest aż tak dynamiczna i ekonomiczna jak mogłoby się wydawać. Wybór winien zależeć od preferencji kierowcy względem osiągów lub oszczędności.

Najczęstsze pytania

Tak, jednostka 1.7 CRDi zyskała opinię jednej z najbardziej oszczędnych w swoim segmencie. Według użytkowników, średnie spalanie w mieście oscyluje w granicach 7 l/100 km, a na trasie można liczyć nawet na około 5,5 l/100 km przy spokojnej jeździe. To bardzo dobre rezultaty dla kompaktowego SUV-a.

Kluczowymi różnicami są moc (116 KM vs 184 KM), osiągi i zużycie paliwa. Wersja 2.0 CRDi zapewnia lepsze przyspieszenie i rezerwę mocy, ale spala więcej paliwa, zwłaszcza w mieście. Ponadto uważana jest za głośniejszą podczas pracy na wyższych obrotach.

Największym zmartwieniem użytkowników były awarie łańcucha rozrządu, dotykające zarówno 1.7 CRDi, jak i 2.0 CRDi. Usterka wymagała kosztownej naprawy i zdarzała się po przebiegu około 150-200 tys. km w przypadku mniejszej jednostki.

Wybór pomiędzy 1.7 CRDi a 2.0 CRDi zależy od preferencji kierowcy. Mniejszy silnik jest zdecydowanie bardziej ekonomiczny i wystarczająco dynamiczny dla większości, natomiast 2.0 oferuje więcej mocy, ale spore spalanie. Warto też zwrócić uwagę na problem z rozrządem.

Zdaniem użytkowników ta wersja raczej nie ma sensu. Osiągi nie są aż tak znacznie lepsze od 1.7 CRDi, a zużycie paliwa już zauważalnie wyższe. Najlepiej zdecydować się albo na tańszy i oszczędniejszy 1.7, albo większy i mocniejszy 2.0 CRDi 184 KM.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Szwecja rejestracja | Szwedzkie tablice rejestracyjne online
  2. Wymiana sprzęgła w Nissan Almera - poznaj realne koszty i ceny w 2024
  3. Informacje w dowodzie rejestracyjnym: co się w nim znajduje?
  4. Jak bezpiecznie kupić samochód w Niemczech? Porady dla Polaków
  5. Ładowanie akumulatora samochodowego - poradnik krok po kroku
Autor Dorian Nowak
Dorian Nowak

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym. Testuję nowe modele aut i oceniam je pod kątem osiągów, wyposażenia, komfortu jazdy. Piszę też poradniki jak kupić dobry samochód i na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły