Modele

Honda Civic VIII: Dane techniczne i opinie użytkowników

Autor Florencja Kubiak
Florencja Kubiak01.07.20246 min.
Honda Civic VIII: Dane techniczne i opinie użytkowników

Civic VIII to ósma generacja kultowego modelu Hondy, który przez lata zdobył serca kierowców na całym świecie. Ten kompaktowy samochód łączy w sobie dynamiczną jazdę, solidną konstrukcję i niezawodność, która jest znakiem rozpoznawczym japońskiej marki. W tym artykule przyjrzymy się bliżej danym technicznym Hondy Civic VIII oraz opiniom użytkowników tego legendarnego auta.

Kluczowe wnioski:
  • Civic VIII oferował szereg wydajnych i oszczędnych silników benzynowych oraz diesli, co czyniło go atrakcyjnym wyborem dla różnych grup kierowców.
  • Samochód ten wyróżniał się przestronnym i ergonomicznym wnętrzem, zapewniającym komfort podróżowania zarówno na krótkich, jak i dłuższych trasach.
  • Solidna konstrukcja i zaawansowane systemy bezpieczeństwa Hondy Civic VIII gwarantowały wysokie bezpieczeństwo jazdy.
  • Kierowcy chwalili modułową budowę i łatwość prowadzenia tego auta, zwracając jednak uwagę na wysokie koszty niektórych napraw.
  • Ósma generacja Civica była doceniana za stylowe nadwozie i nowoczesne rozwiązania technologiczne, które były na czasie w momencie jej premiery.

Silniki i skrzynie biegów w modelu Civic VIII

Jedna z największych zalet Hondy Civic VIII była różnorodność jednostek napędowych, które zapewniały zarówno dynamiczną jazdę, jak i oszczędność paliwa. Do wyboru były silniki benzynowe o pojemności od 1,4 do 2,0 litra, a także wysokoprężne jednostki diesla. Najmniejszym benzyniowym sercem była czterocylindrowa, 16-zaworowa maszyna o mocy 83 KM.

Dla fanów sportowej jazdy Honda przygotowała dwa warianty 1,8-litrowego silnika benzynowego w technologii i-VTEC. Mniej zmotoryzowana wersja rozwijała 140 KM, natomiast w topowej odmianie Type R moc wzrosła aż do 200 KM. Ten wyjątkowy silnik współpracował z krótką, 6-biegową skrzynią manualną, zapewniającą rewelacyjną reakcję na gaz.

Miłośnicy diesla mogli wybrać wersję z 2,2-litrowym wysokoprężnym silnikiem i-CTDi. Rozwijał on 140 KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią gwarantowało świetne osiągi, a jednocześnie niskie zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km na trasie.

Niezależnie od wersji silnikowej, Honda Civic VIII słynęła z żwawej reakcji na gaz, precyzyjnej skrzyni biegów i sportowej charakterystyki prowadzenia pojazdu. Dlatego była chętnie wybierana przez kierowców ceniących dynamikę i radość z jazdy.

Honda Civic VIII: Wymiary samochodu i dane techniczne

Dane techniczne Hondy Civic VIII potwierdzają jej kompaktowe wymiary, ale też przestronną i funkcjonalną konstrukcję. Samochód mierzył 4335 mm długości, 1695 mm szerokości oraz 1435 mm wysokości, a rozstaw osi wynosił 2630 mm. Pozwalało to na łatwe manewrowanie w mieście, a jednocześnie zapewniało spory bagażnik o pojemności 350 litrów.

We wnętrzu na uwagę zasługiwały ergonomiczne fotele, dobrze wyprofilowane i zapewniające wysoki komfort nawet podczas dłuższych podróży. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w sposób przemyślany i czytelny, z łatwym dostępem do wszystkich przełączników i ekranu systemu multimedialnego.

Civic VIII mógł się również pochwalić bogatym wyposażeniem, obejmującym m.in. system audio premium, klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, a także podgrzewane przednie fotele. Dzięki temu auto zapewniało wysoki komfort i funkcjonalność zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i dłuższych wypraw.

Kluczowe zalety wymiarów i wnętrza Civic VIII:

  • Kompaktowe rozmiary ułatwiały manewrowanie i parkowanie w mieście.
  • Przestronna i funkcjonalna kabina zapewniała wysoki komfort podróżowania.
  • Bogate wyposażenie obejmowało przydatne udogodnienia i systemy multimedialne.
  • Ergonomiczna deska rozdzielcza z intuicyjną obsługą.

Czytaj więcej: Samochód z koniem - marka samochodu z koniem w logo

Czytaj więcej: Darmowy dekoder VIN Citroen - Sprawdź wyposażenie

Historie wersji modelu Honda Civic VIII przez lata produkcji

Honda Civic VIII była produkowana w latach 2005-2011. Podczas tego okresu samochód przeszedł kilka odświeżeń i modyfikacji, co pozwoliło na dostosowanie go do zmieniających się oczekiwań kierowców i norm środowiskowych. Pierwsza generacja VIII zadebiutowała w 2005 roku jako trzydrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan.

W 2007 roku wprowadzono pierwsze odświeżenie, które przyniosło subtelne zmiany stylistyczne, nowe wzory felg oraz udoskonalenia w zakresie systemów bezpieczeństwa. Rok później do oferty dołączyła wersja Type R z agresywnym bodykiem i potężną, 200-konną jednostką napędową.

Kolejny face lifting przypadł na 2009 rok. Tym razem zmodyfikowano przód, tylne światła i zderzaki, a także odświeżono wnętrze pojazdu. Wprowadzono również kilka nowych systemów wspomagających kierowcę, takich jak asystent zmiany pasa ruchu czy ostrzeganie o pojazdach w martwym polu.

Ostatnie lata produkcji przyniosły lekkie korekty stylistyczne oraz ulepszenia w zakresie osiągów i ekonomii spalania. Generacja VIII dała solidne podwaliny dla następnej, dziewiątej odsłony modelu, która zadebiutowała w 2011 roku.

Honda Civic VIII: Typowe usterki i awarie auta Civic VIII

Choć Honda Civic VIII słynęła z dobrej jakości wykonania i niezawodności, to jak każdy samochód miała swoje słabe punkty. Jedną z częstszych usterek było zacieranie się łożysk kół przednich. Objawiało się to nieprzyjemnym stukotem podczas jazdy, a ich wymiana wiązała się z dość wysokim kosztem.

Warto było również zwrócić uwagę na stan alternatora, który czasami ulegał awarii, powodując problemy z ładowaniem akumulatora. Okazjonalnie pojawiały się też usterki związane z działaniem elektroniki pokładowej, np. nieprawidłowe odczyty wskaźników na desce rozdzielczej.

W silnikach benzynowych po dłuższym przebiegu występowały kłopoty z łańcuchem rozrządu, który wymagał wymiany. Z kolei w jednostkach diesla zdarzyły się awarie wtryskiwaczy paliwa oraz turbosprężarek. Doświadczeni mechanicy zalecali regularne wymiany oleju i kontrolę jego zużycia.

Podsumowanie

Honda Civic VIII, czyli ósma generacja tego kultowego modelu, zachwyciła kierowców niezawodnością, doskonałym prowadzeniem i bogatym wyborem jednostek napędowych. Sportowe silniki benzynowe i-VTEC, a także oszczędne diesle i-CTDi zapewniały zarówno dynamikę, jak i niskie spalanie. Przestronne i ergonomiczne wnętrze gwarantowało komfort jazdy, a dane techniczne potwierdzały funkcjonalność kompaktowej konstrukcji.

Przez lata produkcji Civic 8 był stale udoskonalany, co owocowało liftingami i nowymi rozwiązaniami. Choć model ten nie był całkowicie odporny na usterki, to regularne przeglądy i troskliwa eksploatacja pozwalały cieszyć się jego jakością przez długi czas. Miłośnicy samochodów doceniali ten japoński hatchback za świetne właściwości jezdne, niezawodność i stylistykę, która doskonale komponowała się z danymi technicznymi.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Jak sprawdzić auto ze Szwecji - sprawdzenie auta po numerze VIN, historia pojazdu, opłaty i koszty
  2. Wypowiedzenie OC przy sprzedaży samochodu - krok po kroku
  3. Opłaty za autostrady Hiszpania - Płatne autostrady w Hiszpanii
  4. Marki sportowych aut - najlepsze modele i ceny
  5. Jak sprawdzić czy auto jest kradzione - innowacyjne metody sprawdzania
Autor Florencja Kubiak
Florencja Kubiak

Jestem instruktorką jazdy. Dzielę się wiedzą jak bezpiecznie i ekonomicznie jeździć samochodem. Omawiam przepisy ruchu drogowego i udzielam porad, jak zdać egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły